6.9.04

Vliegend geheugen

Een ode aan Ballerina koekjes en kanelgifflar.
Zijn zij verantwoordelijk voor de extra kilo's die ik sinds Zweden meezeul? Mijn grootvader kan het nooit laten te melden dat ik er 'toch goed uitzie', want 'dat was maar niks vroeger, zo mager'. Omdat ik er uiteraard graag goed uitzie, heb ik net bij de tv een half pak Ballerina's (rechtstreeks van Ikea) binnengespeeld. Eerst het bovenste koekje eraf peuzelen, dan met mijn tong de praline-vulling van het onderste koekjes schrapen, en dan, tot slot, voor het chocoladekoekje gaan...
Maar wat ik wou zeggen is dat ik vanmiddag iets ontdekt heb.
Ik zat aan de info in de bib sites rond leesbevordering op te snorren om via via via uit te komen bij de website van ene Eva Cardon. Ik herken de naam. Ik meen dat zij in de jeugdredactie -zoals dat heette- van Top Magazine zat toen ik daar ook in zat. Dat moet bijna tien jaar geleden zijn. Ik weet verder alleen nog dat ze blond was, die Eva die ik in gedachten heb, en dat kan kloppen, want deze Eva is ook blond. En dat haar vriendje ook in de redactie zat, geheel en al toevallig want de echte redactie kwam totaal uit de lucht vallen toen bleek dat die twee elkaar kenden. Misschien heb ik het daarom onthouden. Ergens. Misschien is het wel helemaal niet waar. Blijft dat ephameron.com het bekijken waard is (maar niet met Mozilla Firefox).

Geen opmerkingen: