5.3.05

Jeugdboekenweek

En voor je het weet zit je aankomstfoto's van de Oscaruitreikingen te bekijken. De jurk van Maggie Gyllenhaal is het mooist, naast die van Gysele Bundchen.
Maar ik zou iets over vanmiddag schrijven. Dat we de jeugdboekenweek geopend hebben met Frits Frigo en de Koelkastprins, een 'spetterend meespeelstuk' van Jeuk. Van meespeeltheater zou ik als kind als de wiedeweerga onder mijn stoel gekropen zijn, maar nu ik groot en volwassen ben, vond ik het heerlijk. Groot worden heeft blijkbaar ook z'n voordelen - het risico uit de zaal geplukt te worden bij kindertheater vermindert aanzienlijk.
Het stuk zelf had het allemaal: van 'kijk achter je!' tot met z'n allen op Frits roepen en collectief tellen, en het was oorverdovend. De kleine die Oppermop moest kietelen volgde hem tot in de coulissen en toen het verhaal gedaan was werd er spontaan een vervolg aan gebreid met de vaas en de moeder en... Maar het was gedaan, en het was leuk ('leuk!') geweest.

Geen opmerkingen: