29.4.05

Een dag

Het is rustig op het werk, dus knutsel ik bijna de hele dag aan een mini-boekje met boekentips. Wanneer het bijna vijf uur is en het eerste exemplaar in mijn handen ligt, blijkt er toch iets mis met de volgorde van de pagina's. (Grrr!) Ik geef het op, sluit af, drink water, bespreek mijn naderende verhuis met een collega, ga naar het toilet en bekijk de nieuwe bibliothecaire meubels nog een keer. Bedenk nog eens dat vrijdagmiddagen niet aan mij besteed zijn.
Wanneer het vijf uur is en ik weer buiten sta, bel ik mijn lief en doe net geen vreugdedansje. Ik stap van de bus bij het station en kijk of ze Het naakte schrijven hebben bij de Limerick. Nee. Dan ga ik morgen ga ik naar de Fnac.
En naar de schoenwinkel.
En naar de bank.
Nu ben ik thuis en ga ik geen eten kopen. Dan hebben we straks niets in huis en moeten we wel uit eten.

Geen opmerkingen: