20.6.05

Een nieuwe hobby

Ik ga leren haken. Echt goed leren haken. Toen ik vanmorgen opstond wist ik dat nog niet. Toen was het niet meer dan iets vaags wat-zou-het-leuk-zijn-als. Maar nu ga ik leren haken. Vanmorgen kwam er een boek binnenwaaien vol Hippe hoeden en mutsen om zelf te maken en vanmiddag ben ik een boek gaan zoeken dat dik staat van de haaksteken: Haken! Alle steken verzameld.
Ik heb hier ergens een haaknaald liggen en mijn lief heeft nog wol voor zijn sjaal die toch nooit af geraakt.
Dus ga ik oefenen. Straks ofzo.
Want ik wil het bloemetje op p. 211 kunnen maken.
De mutsen van Lena Blidell.
En poppetjes als die van Camilla Engman van gisteren.
Ik hoop maar dat ik een haak-natuurtalent zal blijken want dat boek met haaksteken staat vooralsnog vol geheimschrift.

Geen opmerkingen: