6.6.05

Zaterdagmiddag

Het was zaterdagmiddag en ik zat aan een tafeltje aan de Korenlei met zicht op de volgeladen bootjes en het glinsterende water. In mijn fietsmand zaten een paar nieuwe oude boeken en wat ander moois.
Een jongen die Frans sprak met zijn vrienden viel met zijn hoofd achterover in slaap. Een bende Nederlandse kerels dronk bier en gaf twee straatmuzikanten een oorverdovend applaus. Een man en een vrouw lazen De Morgen. Een meisje en een jongen kwamen van ver, hadden examens en moesten nog een trein terug naar Maarstricht halen.
Ik las het eerste hoofdstuk in mijn nieuwe oude The wind in the willows.
De zon scheen en de wind was warm en ik moest helemaal geen trein terug meer halen.

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,' said the Rat. 'And that's something that doesn't matter, either to you or to me.'
Kenneth Grahame, The wind in the willows (p. 10)

Geen opmerkingen: