4.1.06

What about a tea kettle?

Zondag was het Jonathan Safran Foer in Wereldgasten op Nederland 3. Hij werd geïnterviewd door Kristien Hemmerechts. Hij zei dat de dingen die een mens goed vindt, vaak iets zeggen over wie en hoe die mens wil zijn. Hij had het over hoe dingen bestaan doordat ze benoemd worden, over de artistieke crush. Hij zei dingen die ik in mijn hoofd wou opslaan maar die meteen weer plaats moesten maken voor andere dingen die ik ook in mijn hoofd wou opslaan.
Omdat dit een winterversie was van Zomergasten, werden er fragmenten bekeken. Een raar kookprogramma, iets uit West Wing, debiele citaten van Bush en de leukste videoclip ooit - zeg dat Jonathan Safran Foer het gezegd heeft. Na het programma kwam op 's mans aanraden Smoke, wat een hele goeie film bleek. Na de film nam ik Extremely loud and incredibly close uit de kast, vastbesloten het in één ruk uit te lezen. Ik had nog vakantie, dus het kon. Maar het was ondertussen 2 januari, half twee 's ochtends, en een paar uur later stond de Rede weer op mijn schouder te tikken, dus dat laatste is er niet meer van gekomen.

Geen opmerkingen: