26.4.06

Wat een rustige dag

Wat een rustige dag. Ik ontbijt zoals op vakantie, doe de afwas in piama, rommel in huis en op het net, hang de rode was te drogen. Dankzij de globalisering koop ik de jurk die sinds Amsterdam in mijn hoofd rondspookt. In de kringwinkel wil ik kleine kopjes en schoteltjes met een waanzinnig dessin kopen, tot een zorgvuldig rommelende man mij net voor is. Komt ervan als je nog heel even wil nadenken over spullen die aan 10 cent per stuk de deur uit moeten - maar hij lijkt mij iemand die met zorg om zal springen met mijn kopjes en schoteltjes, dus het is niet erg. Later kijk ik Oprah, drink een glas druivensap, eet koekjes, lees mijn boek uit. Denk dat het stilaan tijd wordt voor het avondeten maar wacht nog even. De zon schijnt warm naar binnen, mijn schoonmoeder belt om te zeggen dat ze al uit uit ziekenhuis is en de doos met kaders is uit de kast gehaald. En straks, vanavond laat, is ook mijn lief weer thuis.

Geen opmerkingen: