28.7.08

Zo was Göteborg

De eerste dag neem ik een foute uitgang uit het Central Station en dan nog een paar foute straten zodat ik met mijn zwaarste kleren aan en bij 30° helemaal bezweet in het hotel aan kom.
Ik sta in de lift met een te dikke vrouw in shorts en t-shirt, met plastic badslippers aan en twee flesjes bier in haar handen. Ik zucht een beetje want ik kom uit een hotel in Stockholm waar zowel meubilair als gasten gedistingeerd waren.
Ik ga op bed liggen om tv te kijken. Er is een reality show aan de gang over mensen die kok willen worden. Ze moeten een kant-en-klaar maaltijd maken en die de volgende dag in de microgolf opwarmen en aanbieden aan een verzameling huisvrouwen. Daarna moeten ze met allemaal ingrediënten uit een benzinestation iets klaarmaken.
Wanneer ik denk dat ik uitgerust ben, ga ik naar buiten. Ik heb zin in een hamburger met friet. Ik wandel naar Lilla Bommen maar het is te warm om op een steiger te zitten kijken. Ik vraag me af of ik nu al naar het water en de rotsen in de verte moet zitten kijken als we de komende twee weken niet veel meer dan water en rotsen zullen zien. Dus neem ik de voetgangersbrug naar Nordstan en eet een hamburger met friet in de MacDonald's aan de ingang bij Brunnsviken. Ik zit op een smal plaatsje aan het raam en kijk naar mensen die voorbij snellen, de tram nemen of op iemand wachten.

Geen opmerkingen: