14.9.04

Spannend

Ik zit in mijn eentje in het amfitheater, met twee ramen open zodat het geluid van de fontein naar binnen waait. Met mijn knieën opgetrokken op de trap en mijn neus in dichtbundels.

Gras

Alle wriemeldiertjes,
alle wiebeldiertjes,
alle kruip- en kriebeldiertjes
zitten verstopt in het hoge gras.

Ik zou maar op mijn tenen lopen
als ik jou was.

Joke van Leeuwen - Ozo heppie

Alles staat op zijn plaats voor donderdag. Mijn eerste klasbezoek ever.
Er zijn twee draadrekken (een met verhalen, een met informatie), er is een koffer vol boeken, er zijn veel kleurige Franse prentenboeken (juf Brigitte houdt van Frans), kijkboekjes met wielen op de grond (vroem vroem), boeken in andere talen op en onder tafel. Ik heb De mooiste vis van de zee in het Nederlands, Turks en Arabisch.
Ik heb anderhalf uur, donderdag. Anderhalf uur om het systeem met de etiketjes en de catalogus uit te leggen: het ene is het adres van een boek, het andere de identiteitskaart. Anderhalf uur om voor te lezen, spelletjes te spelen en veel, zo veel mogelijk, te ontdekken. Anderhalf uur gaat uren te kort zijn. Maar, zo zegt mijn collega, overdonder ze maar.
Dit is spannend.
En ik ben er klaar voor.
Bijna.

Geen opmerkingen: