12.10.04

Filmfestival (3)

De vijfde was Zweeds en heetje Detaljer. Naar een stuk van Lars Norén. Volgens het programma doen de vier bekendste en grootste Zweedse acteurs mee. Ik herken de pa uit Tillsammans en is dat meisje niet de dochter van Beck?
Het lijkt alsof de film tien uur duurt, maar zijn er maar twee. Het is een toneelstuk maar met uitgebreide decors. Met dialogen met een grote d, geschreven om op papier te staan. Uitgesproken heeft het allemaal iets artificieels, maar dat vind ik leuk. Het zet de communicatie goed in de verf. Daar gaat het om, over communicatie, het leven en de liefde - zoveel begrijp ik, verder krijg ik er niet veel greep op. De laatste zinnen vind ik mooi. Andere mensen in de zaal vinden ze blijkbaar absoluut en enorm belachelijk - ik niet. Maar we hebben het stuk niet in de bib. De tekst staat niet on-line. Imdb heeft er geen citaten van opgenomen. En ik heb ze niet meteen na afloop opgeschreven.

Det var inte glädje. Det var kärlek.

Geen opmerkingen: