2.11.04

Huismus

Ik ben een huismus. Zoveel is duidelijk.
In twee dagen tijd ben ik alleen buiten geweest omdat we brood en beleg nodig hadden. Dat was zondag. Eergisteren. Nog een geluk dat ik niet alleen naar de bakker moest en dat mijn lief me aan mijn arm meetrok. Even kijken naar het vogelnestje in de boom bij de bushalte. Gemaakt met plastic en al. Even kijken naar de Canadese ganzen in het park. Behalve Canadese zaten er ook gewone ganzen, en duiven, en heel veel meeuwen. Wat een beetje vreemd was, want er is hier nergens zee in de buurt. Er stond ook een meneer met een grote telescoop naar de vijver te kijken. Ik zag mijn lief watertanden. Zo'n telescoop, dat ziet hij ook wel zitten.
Vandaag is het dinsdag. Ik heb warme sokken aan en sloten thee gedronken. De Hasseltse speculaas is op. Ik heb een paar boeken uitgelezen, een beetje orde gebracht in de chaos (niet te veel) en een afwas gedaan. De andere afwas staat er nog. Ik heb een nieuw tv-programma gezien dat leuk leek, maar dat helemaal niks bleek te zijn. Tussendoor heb ik zelfs een dansje gedaan, meegezongen met Victory en de kriebels gekregen van die diepe stem van Daan.
Maar vandaag is het dinsdag.
Tijd om uit vliegen te gaan.

Geen opmerkingen: