11.12.04

Het grote avontuur

'Waarom moeten wij ook zo verdomd geëngageerd zijn,' zucht C. en ze ploft neer.
Het is zaterdagmorgen, tien over acht, en we zitten met veel slaap in onze ogen op de trein. We gaan naar Antwerpen, leren hoe we kinderboeken kunnen beoordelen.
Het wordt geen moeilijke les, maar één die bruist en zin geeft in nog en meer. In Boon bijvoorbeeld, Astrid Lingren en Sjoerd Kuyper. Of in Het beetje ware verhaal van Cedar B. Hartley van Martine Murray - 'Als je de wereld geen vragen stelt kom je er nooit achter waar de regenboog begint.'
Na afloop elleboog ik me doorheen de kerstshoppende massa's terug richting station. Ik stap op het ritme van hippe winkels - mijn soundtrack bij deze middag. Om niet te vroeg te zijn gluur ik binnen bij de Zara, besprenkel me in The Body Shop met White Musk ('Limited Edition', de gewone is beter) en zoek bij Hunkemöller naar een warme pyjamabroek.
Op het station zou ik mijn lief kussen, daarna naar Brussel gaan en 's avonds weer naar mijn lief. Uiteindelijk gaan we samen naar Lier. Het grote avontuur tegemoet.
Kijken naar de Zimmertoren.

Geen opmerkingen: