1.8.06

Spiegels, herkenning, inleving, identificatie en inzicht

Ik las Het Grote Misschien en daarna het blog van John Green. Zo kwam ik op de geweldige What teenage angst novel are you?-test en zo bleek dat ik Prep van Curtis Sittenfeld ben. Omdat een beetje zelfkennis altijd meegenomen is, haalde ik het boek in huis. Het ging mee op vakantie, waar het anderhalve dag duurde voor het uit was (kleine lettertjes, veel pagina's).
Ik zie wel waarom ik Prep ben, waarom ik Lee Fiora zou zijn. Het aan de zijlijn staan. Het niet mee willen doen en toch ook wel. Het wanhopige wachten op Cross - in mijn dirty mind een soort van ondefinieerbare kruising tussen Tom Boonen en de goddelijke R.
Ik mag dan wel zeggen dat ik lees om de vorm en de vorm alleen, eigenlijk lees ik gewoon om mezelf; spiegels, herkenning, inleving, identificatie, inzicht en de geruststelling dat je niet alleen bent.

(Bij een double check van dezelfde test was ik Kissing Vanessa van ene Simon Cheshire.)

Curtis Sittenfeld Prep. Picador, 2005.

Geen opmerkingen: