21.4.08

Oh! Een lijstje

(van Lisa van Onekligen.)

15 jaar geleden (1993)
ging ik naar school, was ik ijverig maar niet te en haalde ik keurige resultaten.
zou ik een beroemd en gevierd schrijfster worden.

10 jaar geleden (1998)
zat ik in Gent aan de unief Engels en Zweeds te leren.
liep Peren ergens in de buurt rond, maar zagen we elkaar niet.
reisde ik op en neer naar een vriendje in een andere stad en kon ik niet wachten om in Zweden te gaan wonen.

5 jaar geleden (2003)
studeerde ik af en was ik literatuurwetenschapper.
werkte ik op de kinderafdeling van een grote bib, las ik massa's kinderboeken en had de job van mijn leven.
woonden Peren en ik in een ontieglijk klein en veel te donker appartement.

3 jaar geleden (2005)
werkte ik nog altijd op de kinderafdeling van dezelfde grote bib en las ik nog steeds massa's kinderboeken.
verhuisden we naar een groter en lichter appartement aan het water.
werd ik verliefd op Tom Boonen.

1 jaar geleden (2007)
begon ik een nieuwe job! Nu ben ik pendelaar.
was Peren te lang ziek en moesten we te vaak naar het ziekenhuis.
gingen we voor de tweede keer op zwembadvakantie en aten we alle Griekse gerechten die we 2 jaar geleden niet gegeten hadden.

3 maanden geleden (januari)
was het best rustig op het werk en daarbuiten.

Gisteren (20 april 2008)
zaten we met veel te veel kleren en jassen en sjaals aan op een terras in de zon.
las ik Tegenspel van Floortje Zwigtman.
dronk ik zonder er erg in te hebben bijna een halve fles witte wijn.

Vandaag (21 april 2008)
schrijf ik me in voor een congres in Stockholm in juni. In Stockholm! In juni!
vergeet ik naar de apotheek te gaan zodat ik vanavond geen hoofdpijn mag krijgen want er zijn geen sterke pijnstillers in huis.
moet ik eigenlijk de afwas nog doen.

Morgen (22 april 2008)
is E. weer op kantoor en met een beetje geluk gezond en wel.
ga ik waarschijnlijk in de weer met papier, vilt, naald en draad.
kijk ik languit op de zetel met Peren naar Mijn restaurant.

Volgend jaar (2009)
hebben we een mooi, groot, af huis met een tuin (ook mooi, groot en af) vlakbij het station.
zijn Peren en ik Jonathan Safran Foer en Nicole Krauss, maar dan beter en sterker en groter.
en zijn we getrouwd bovendien.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een fijn lijstje! Ik hoop op vóór 2009 op nog wel eens wat nieuws...:-)

Anoniem zei

Ik vond dit heel erg fijn om te lezen.