31.8.04

Feest

Een week na de decadentie van de kermis is het weer feest. Dit keer bij de andere familie: een gouden bruiloft van een oom en tante. Alle neven en nichten zijn uitgenodigd, waardoor ik mensen weerzie die ik amper herken. Ik ontdek achterneven en -nichten waarvan mijn laatste herinnering is dat ze geboren zijn. Nu zijn ze minstens tien en gek op dansen.

Een dag later vertelt Edward van de Vendel op de cultuurmarkt in Antwerpen over zijn oma en opa. Over het soort disco op hun zoveelste huwelijksverjaardag en hoe zijn oma en opa plots meedoen met al dat jonge geweld. Hij had er een gedicht over geschreven. Ik moest denken aan mijn oom die ik een dag eerder de kabouterdans had zien dansen - twee tellen trager dan zijn kleinkinderen, maar toch de kabouterdans.

Geen opmerkingen: