10.8.04

Snapshot

Het heeft geregend en de zon bleef halsstarrig hangen achter een dik wolkendek. Eindelijk! Ik dank de weergoden op mijn blote knieën: ik kan weer buiten, ik kan weer ademen.
We plakken de foto's in een boek. Chronologisch of thematisch? Een beetje van allebei.
Een selectie van alle vakantiefoto's, mijn hoofd zit nog vol beelden die niet afgedrukt en glanzend uit de fotowinkel teruggekomen zijn. De snorkelende, bibberende kinderen in het meer Linden bij Lönneberga, bijvoorbeeld. Of Lönneberga kyrka (wit), waar het gras bijgesnoeid werd, en Lönneberga hembyggdsgård (rood). Het terras in Oskarshamn met een heerlijke baguette met parmaham, mozarella en basilicum, en voor mijn lief twee keer chokladmjölk die naar marshmellows smaakt. Kleine Gustav in de jeugdherberg (en de onhebbelijke Isabella, de jongen die zijn nieuwe speelgoedautootje aan mijn lief laat zien, en het meisje dat haar nieuwe pop toont). Het roze stadshotel in Vimmerby. Het nichtje (70) van Astrid Lindgren dat met een familie Noren op de foto gaat. Emil van Emils restaurang och pizzeria. Een nieuw ontdekt zicht vanop Skeppsholmen. Det är inte vad Ellen Key, Ellen Key tänkte sig - film in het Moderna Museet. De drie Fransmannen die een duik nemen. En dan die foto van ons met twee heerlijke ijsjes (capuccinno en chocolade voor mij, appel-vanille en gebroken hazelnoten voor mijn lief) op Stortorget!
Enzoverder.
Iemand die er niet bij was, heeft er niks aan. Die kan een stuk of veertig glanzende foto's bekijken. Nu netjes ingekleefd.

1 opmerking:

peren zei

Een lichtgevoelig hoofd..